2016. március 15., kedd

Hogyan csinálnék meg egy telenovellát?

Nemrég kérdezték tőlem én hogy készítenék el egy telenovellát. Van a Benovelas Television kitalált csatornám. A fantáziámnak köszönhetően mindig akadnak új ötletek, így létrehozhattam egy olyan TV társaságot, ami a fantáziám része. A zene mellett sokat jelent nekem a telenovella, a film és a más jellegű sorozatok. A zene áll az első helyen nálam. Én szoktam saját telenovellákat írni, közben hallgatom a zenét. A 80-90-es évektől kezdve a latin zenéig. Megírni az adott történeteket képes vagyok, de a helyszíneket sajnos nem tudom lerajzolni, vagy épp lefényképezni. Az ott van az agyamban. Ha számítógép lennék talán sikerülne. Mikor úgy döntök, hogy megírok egy telenovellát akkor elkezdem megtervezni mit hogyan csináljak. Először is a szereplők névsorát állítom össze. Ezután a színészek kiválasztása történik. Szeretem magam eldönteni ki játssza az adott szerepet. A 2010 és 2013 közötti telenovelláimban Silvia Navarro volt a főszereplő, mert nagyon szeretem a színészi játékát, a jellemét és magát a színésznőt. A Vívódások című meleg telenovellámban nem "szerepel", mivel abban pasik a főhősök. A felejtés menedékében nem volt főszereplő, de "játszott" benne. A novella megtervezése után jön a főcímdal. Minden telenovellámnak két főcímzenéje van, de volt olyan is amiben három. Az epizódszámokat előre nem tudhatom. Van egy 200, 150 részesre tervezek egy sorozatot, de aztán mikor érzem hogy már nem kellene annyira elhúzni a történetet akkor megállok. Így jön ki 125 rész. A felejtés menedékét 156 részesre terveztem, de végül 145 lett. Ott rontottam kicsit a történeten hogy az utolsó 20 részt talán nem is kellett volna megírnom. A Szerelem és bosszú-t nyújtottam ameddig lehetett, pedig azt is hamar letudhattam volna. A Vívódásokat 250 részre terveztem, de aztán végül 110 epizódot írtam. Kicsit rövidnek tartottam, de még szerencse hogy nem 100, 90, vagy esetleg 80 részesre alakult. Nem szeretem ha egy telenovella rövid. Gondolkoztam azon, hogy egyszer bevállalok egy 90 részes sorozatot, és meglátom milyen lesz. Néhány telenovellámhoz posztert is készítettem:
Telenovelláim (2008-2015.)

Ha a valóságban lehetnék telenovella készítő, akkor magát a műfajt kicsit átszabnám. Megmaradna a spanyol zenei főcím, a belső hangulat de kibővíteném extrákkal. Úgy alakítanám ki a helyszíneket hogy kicsit legyen retró stílusú. A sorozat epizódjai közben ne csak spanyolul, de angolul is énekeljenek. Pl. Phil Collins, és más 80-90-es évekbeli énekes zenéit tenném be. Az argentin telenovellákban ezt remekül eltalálták. A képeken látható sorozataimban ilyen elemek megtalálhatóak. Amerikai sorozat és telenovellás hangulat elegyét öntöm össze. Az írás közbeni zenehallgatás fokozza a hangulatot. A Végzetes titok, a Vívódások és A felejtés menedéke című sorozatom epizódjaiba beleírom, hogy az adott jelenetekben melyik dal hangzik el. Ezzel azt szeretnék jelezni az olvasóimnak hogy hallgassák meg azokat és így könnyedén a jelenetbe képzelhetik magukat. Szinte minden telenovellában vannak olyan karakterek amelyek rontják a sorozat hangulatát. Ilyen pl. egy alkoholista, vagy bűnöző apa ki terrorizálja a családját és megveri őket. Vagy épp ennél erőszakosabb sziuációkat képzeljünk el. Nos! Az én sorozataimban ilyen nincs! Van egy kicsike erőszak, de nagyrészt izgalom. Egy telenovella gyártó cég sem vállalt be eddig meleg témájú sorozatot. Én úgy döntöttem 2012 végén hogy megcsinálom. Ez lett a Vívódások. Aztán még érettségi időszakom környékén a Felejtés menedékét kezdtem el, melyet csak 2014 elején fejeztem be. Ott a meleg és autista karakter is volt. Véleményem szerint egy telenovella legyen eredeti és változatos. Írtam horror telenovellát is, melynek címe: Végzetes titkok. A maszkot is én magam terveztem majd megcsináltam. Szerettem volna egy 80-as évek hangulatú és izgalmas telenovellát készíteni. 125 részesre sikeredett. Később elkezdtem a folytatását is megírni, de aztán megbántam. Valamikor majd be szeretném fejezni. Innen származik a Lacosta nevem. 

Telenovelláim befejezése:
Nem szeretem néhány sorozat befejezését. Úgy gondolom, hogy a gonosznak bűnhődnie kell, de minek zárják dutyiba? Én jobban szeretem azt a befejezést, amikor meghalasztom a gonosz karaktereimet. Egyrészt nem akarom sajnálni őket, másrészt legalább nem lesz esélye megszökni és újra rosszalkodni. Sok esetben nyomot hagy bennem néhány gonosz szereplő bűnhődése. 
TV társaságom logója

Zárszó:
Szomorú lettem néhány levelezőtársam mondatától. Írták, hogy szeretik a telenovelláimat aminek örültem, de azt is olvastam tőlük hogy erre ők nem lennének képesek. ÉN ÚGY GONDOLOM, SŐT TUDOM, HOGY A FANTÁZIA MINDENKIBEN BENNE VAN, CSUPÁN HINNI KELL MAGUNKBAN. BÁRKI TUDNA OLYANOKAT ÍRNI MINT ÉN. CSUPÁN MAGUNKBAN KELL BÍZNUNK! EZ A LÉNYEG!

A  s o r o z a t a i m a t   e l o l v a s h a t j á t o k   i t t :  
www.benovelas.hu

A TV csatornáim leírását is megtaláljátok az oldalamon!

TI HOGY CSINÁLNÁTOK MEG EGY TELENOVELLÁT? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.